1. Postanowienia ogólne
1.1. Hurtownia Internetowa IBIS zajmuje się sprzedażą części oraz akcesoriów rowerowych za pośrednictwem Internetu.
1.2. Korzystanie z Hurtowni Internetowej IBIS oznacza akceptację regulaminu. Zastrzegamy sobie prawo do jego zmiany w dowolnym momencie, a użytkownik ma obowiązek zapoznania się z wprowadzonymi modyfikacjami. Dalsze korzystanie z Hurtowni po publikacji zmian oznacza ich akceptację.
1.3. Pokazane w Hurtowni ceny i produkty nie stanowią oferty handlowej i mogą zostać zmienione w każdej chwili bez uprzedzenia. Podane ceny brutto zawierają podatek VAT.
1.4. Mogą istnieć niewielkie różnice w wyglądzie przedmiotów pokazywanych na zdjęciach w stosunku do rzeczywistości.
2. Produkty i gwarancja
2.1. Wszystkie produkty oferowane w Hurtowni Internetowej IBIS są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz legalnie wprowadzone na rynek polski, chyba że opis produktu wyraźnie wskazuje na występowanie wad (np. wynikających z magazynowania lub transportu).
2.2. Każdy produkt objęty jest gwarancją producenta lub importera, obowiązującą na terenie Polski. Szczegółowe warunki gwarancji określa dokument gwarancyjny wystawiony przez gwaranta.
3. Składanie i realizacja zamówień
3.1. Zamówienia składane są za pomocą formularza dostępnego na stronie www.b2b.fhibis.pl.
3.2. Umowa sprzedaży między klientem a sprzedawcą zostaje zawarta po złożeniu zamówienia przez klienta i jego potwierdzeniu przez sprzedawcę. Po złożeniu zamówienia sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz przyjęcie do realizacji poprzez wiadomość e-mail. Z chwilą otrzymania tej wiadomości umowa sprzedaży zostaje zawarta.
3.3. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie treści umowy sprzedaży następuje poprzez udostępnienie regulaminu na stronie Hurtowni oraz przesłanie klientowi e-maila z potwierdzeniem zamówienia.
4. Warunki realizacji zamówienia
4.1. Realizacja zamówienia następuje pod warunkiem dostępności towaru w magazynie.
4.2. W związku z jednoczesnym korzystaniem z formularza do składania zamówień przez wielu klientów oraz aktualizacją stanów magazynowych i zamówień odbywającą się co 5 minut, może się zdarzyć, że zamówiony produkt został już sprzedany. W takiej sytuacji klient otrzyma informację e-mailową o brakującym towarze.
4.3. Standardowy czas realizacji zamówienia wynosi 1 dzień roboczy, ale termin ten może ulec zmianie.
4.4. Istnieje możliwość rezerwacji produktów dostępnych w magazynie na okres nie dłuższy niż 14 dni – w takim przypadku należy umieścić w uwagach do zamówienia adnotacje „REZERWACJA”.
4.5. Jeśli zamówiony produkt jest niedostępny, klient zostanie poinformowany o nowym statusie zamówienia (w panelu klienta oraz e-mailowo) i może zdecydować o:
W przypadku braku odpowiedzi od klienta na informacje o braku zamówionego towaru zamówienie zostanie zrealizowane częściowo.
4.6. Zamówienia z formą płatności „przedpłata” nieopłacone przez 14 dni będą uznawane za nieważne i usuwane z bazy.
4.7. Zamówienia z odbiorem osobistym nieodebrane przez 14 dni będą uznawane za nieważne i usuwane z bazy.
5. Ceny, rabaty
5.1. Cena brutto produktu podana na stronie Hurtowni Internetowej IBIS wyrażona jest w złotych polskich i zawiera podatki.
5.2. O łącznej cenie zamówienia (wraz z podatkami i kosztami dostawy) klient jest informowany przed jego finalizacją.
5.3. Promocje i rabaty nie łączą się, chyba że ustalono inaczej.
5.4. Rabat gradacyjny widoczny w karcie wybranych produktów zwiększa rabat za obrót przyznawany klientowi zgodnie z informacjami zawartymi na stronie: https://hurt.fhibis.pl/warunki. Sumaryczny rabat udzielony klientowi na dany produkt widoczny jest w Koszyku.
6. Dostawa i odpowiedzialność za przesyłki
6.1. Podane terminy dostępności produktów mogą ulec zmianie w każdej chwili bez uprzedzenia.
6.2. Za terminowe doręczenie paczek odpowiadają przewoźnicy. Hurtownia nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne opóźnienia lub straty wynikające z ich działania.
6.3. W przypadku wysyłki GLS Poland gwarantuje doręczenie przesyłki krajowej w ciągu trzech dni roboczych od momentu nadania.
6.4 Przewoźnik GLS lub DPD lub Inpost odpowiada za paczkę od momentu odebrania jej od nadawcy do czasu dostarczenia. Podczas odbioru paczki klient zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia czy paczka nosi znamiona uszkodzeń lub niekompletności. W przypadku zaobserwowania braku towaru, uszkodzeń towaru, należy niezwłocznie poinformować sprzedawcę i udokumentować zdjęciami uszkodzenia paczki oraz towaru.
7.1 Klient dokonuje dalszej sprzedaży towarów zakupionych od Shimano w imieniu własnym i na własne ryzyko.
7.2 Towary marki Shimano kupione przez Klienta są przedmiotem dalszej sprzedaży przez Klienta, z ograniczeniem ich sprzedaży do sprzedaży na rynku europejskim. Oznacza to, że towary te będą przedmiotem dalszej sprzedaży wyłącznie w stosunku do klientów, posiadających miejsce zamieszkania, siedzibę lub siedzibę działalności gospodarczej („lokalizacja”) na terytorium jednego z Państw Europejskich.
7.3 Ograniczenie, o którym mowa w ust. 2 powyżej, dotyczy:
a) towarów marek: „Shimano”.
b) sprzedaży – w wypadku spełnienia jednej lub kilku przesłanek:
7.4 Dla celów uniknięcia wątpliwości za sprzedaż, o której mowa w ust. 3 lit. b) powyżej, nie będzie uznawana sprzedaż w sklepie Klienta, chyba że z okoliczności sprzedaży wynika, że intencją klienta jest wywóz towarów poza terytorium Państw Europejskich.
7.5 Przez „Państwa Europejskie” rozumie się wszystkie państwa członkowskie Unii Europejskiej (UE) a także Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu (EFTA).
7.6 Mając na uwadze powyższe, Klient obowiązany jest do podjęcia wszelkich niezbędnych kroków do zapewnienia wykonania tegoż zobowiązania, w szczególności zaś:
7.7 W sytuacji, gdy wykonane czynności wykażą, że istnieje prawdopodobieństwo, że dany podmiot posiada lokalizację poza Państwem Europejskim, Klient może dokonać pogłębionej weryfikacji celem wykazania, że pomimo wstępnych konkluzji poszczególne Towary są przeznaczone dla odbiorców w Państwach Europejskich. W takiej sytuacji taka sprzedaż będzie uznana za sprzedaż na rynku europejskim.
7.8 Jeśli F.H. IBIS poweźmie informację lub uzasadnione podejrzenie, że Klient może naruszać przedmiotowe zobowiązanie, F.H. IBIS zawiadomi o tym Klienta i poprosi go albo o dostarczenie dowodu, że nie dopuścił się naruszenia ww. warunków albo o zaprzestanie, bez zbędnej zwłoki, dokonywania dalszej sprzedaży towarów do klientów zlokalizowanych poza Państwami Europejskimi („Zawiadomienie”). Klient, po otrzymaniu Zawiadomienia, zobowiązany jest do: przedstawienia takiego dowodu lub anulowania wszystkich oczekujących na realizację zamówień do klientów zlokalizowanych poza Państwami Europejskimi.
7.9 Jeśli Klient nie zastosuje się do Zawiadomienia, tj. nie podejmie działań określonych w ust. 8 powyżej, F.H. IBIS będzie uprawnione, wedle swojego wyboru do podjęcia całości lub części następujących czynności:
7.10 Przedmiotowe postanowienie nie ogranicza w żaden sposób kręgu Klientów F.H. IBIS ani możliwości składania przez nich zamówień na Towary, stanowi zaś jedynie konsensualne ustalenie stron, będąc elementem treści danej umowy sprzedaży pomiędzy F.H. IBIS a danym Klientem.
7.11 Dokonując dalszej sprzedaży towarów zakupionych od F.H. IBIS, Klient zobowiązany jest przestrzegać powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności w zakresie praw konsumenta oraz obowiązków związanych z dokumentacją dokonywanej na rzecz konsumentów sprzedaży (w tym wystawiania faktur VAT , rachunków lub paragonów etc.).
8. FORMY PŁATNOŚCI ORAZ KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU
8.1. Sprzedawca udostępnia klientowi następujące sposoby płatności:
8.2. Dostawa produktu dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Dostawa produktu do klienta jest odpłatna, chyba że umowa sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy produktu (w tym opłaty za transport i dostarczenie) są wskazywane klientowi w regulaminie oraz w trakcie składania zamówienia.
8.3. Odbiór osobisty produktu przez klienta jest bezpłatny.
8.4. Sprzedawca udostępnia klientowi następujące sposoby dostawy lub odbioru produktu:
Aktualny koszt wysyłki wyszczególniony na stronie https://hurt.fhibis.pl/warunki w zakładce Koszty wysyłki / dostawy i zależy od wagi i gabarytu zamówionego towaru.
8.5. Sprzedawca dokłada wszelkich starań, aby dostawa wszystkich zamówień dotarła do klienta w ciągu 1 dnia roboczego, ale gwarantowany termin dostawy zamówienia do klienta wynosi 4 dni robocze, chyba że w opisie danego produktu lub w trakcie składania zamówienia podano inny termin.
8.6. Termin gotowości produktu do odbioru przez klienta – w przypadku wyboru przez klienta odbioru osobistego produktu, produkt będzie gotowy do odbioru w terminie 1 dnia roboczego, chyba że w opisie danego produktu lub w trakcie składania zamówienia podano inny termin. O gotowości produktu do odbioru klient zostanie poinformowany poprzez wiadomość e-mail.
9. REKLAMACJA PRODUKTU I DOSTAWY
(DOTYCZY UMÓW SPRZEDAŻY ZAWARTYCH OD 1 STYCZNIA 2023 ROKU)
9.1. Podstawa i zakres odpowiedzialności sprzedawcy w przypadku wady produktu są określone w przepisach Ustawy o prawach konsumentów.
9.2. Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć klientowi produkt bez wad. Szczegółowe informacje dotyczące odpowiedzialności sprzedawcy oraz uprawnień klienta są określone w regulaminie.
9.3. Reklamacja może zostać złożona przez klienta:
9.4. W przypadku wykrycia wadliwości produktu, klient zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania sprzedawcy. W zgłoszeniu należy podać:
Kopia lub oryginał pisma musi zostać wysłana wraz z reklamowanym towarem. Towar należy odesłać na własny koszt na adres sprzedawcy. W przypadku uznania reklamacji przysłanej do sprzedawcy przez klienta na własny koszt, klient ma prawo do zwrotu kosztu dostarczenia reklamacji.
9.5. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni kalendarzowych. W przypadku potrzeby dodatkowych ekspertyz technicznych termin ten może zostać wydłużony o kolejne 14 dni.
9.6. Reklamacje należy dostarczyć na adres: Firma Handlowa „IBIS” Wojciech Kalafarski, ul. Wąwozowa 34B, 31-752 Kraków.
9.7. Reklamacje dostawy należy zgłaszać w terminie 3 dni od otrzymania przesyłki. Po upływie 14 dni nagrania monitoringu pakowania zamówień są nadpisywane, co uniemożliwia ich weryfikację.
9.8. Gwarancja oraz prawo odstąpienia od umowy nie obejmują uszkodzeń mechanicznych powstałych po dostawie. W przypadku uszkodzenia przesyłki należy sporządzić protokół szkody w obecności kuriera.
10. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY (ZWROTU TOWARU)
(DOTYCZY UMÓW SPRZEDAŻY ZAWARTYCH OD 25 GRUDNIA 2014 ROKU)
10.1. Firma Handlowa „IBIS” Wojciech Kalafarski nie przyjmuje zwrotów. Zachęcamy do rozważnych zakupów.
11. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
11.1. Niniejszy punkt regulaminu dotyczy wyłącznie klientów i usługobiorców nie będących konsumentami.
11.2. Firma Handlowa „IBIS” Wojciech Kalafarski nie sprzedaje towarów i usług klientom będącym konsumentami.
12. DANE OSOBOWE W HURTOWNI INTERNETOWEJ IBIS
12.1. Administratorem danych osobowych jest Firma Handlowa „IBIS” Wojciech Kalafarski.
12.2. Dane są zbierane w celu realizacji umowy sprzedaży lub usługi elektronicznej.
12.3. Klient ma prawo dostępu do swoich danych i ich poprawiania.
12.4. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne do zawarcia umowy.
13. Postanowienia końcowe
13.1. Zastrzegamy sobie prawo do błędów na stronie oraz do odmowy lub ograniczenia sprzedaży dowolnego artykułu bez podania przyczyny.